Sunday 29 June 2014

Vintage life



Kilka lat temu nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby się wybrać na zakupy do tzw. szmateksu. Zawsze uważałam, że niczego tam nie znajdę. Na szczęście ludzie się zmieniają. :) Kiedy ciocia (tak- ta od włosów) kupiła mi szarą koszulę oversized (wiem, wygląda jak worek, ale uwielbiam ją!) zdecydowałam, że może warto jednak zajrzeć do sklepów vintage i tak też zrobiłam. Od tamtej pory staram się to powtarzać jak najczęściej. Nie muszę nikomu przypominać, że można tam znaleźć wiele wyjątkowych ubrań i dodatków. Czasami trzeba spędzić sporo czasu na poszukiwaniach, czasami coś po prostu wpadnie w ręce zaraz po wejściu do sklepu. W Bytomiu, naszym rodzinnym mieście, również można znaleźć kilka ciekawych second-handów, jednakże nadal brakuje w Polsce (a przynajmniej na Śląsku) vintage shopów z prawdziwego zdarzenia, gdzie można kupić również ciuchy projektantów. Kiedy pracowałam w Sztokholmie bardzo często odwiedzałam takie miejsca i zakochałam się w nich bez pamięci! Mam nadzieję, że moda na tego typu sklepy zapanuje również w naszym kraju. Tymczasem wyłączcie komputery i ruszajcie na podbój naszych standardowych szmateksów. Z pewnością nie pożałujecie. :) Miłych poszukiwań!

Poniżej przedstawiam kilka moich skarbów :)



A few years ago, it wouldn’t even cross my mind to go to a vintage shop. I was always sure that I won’t find there anything for me. Fortunately, people change . :)When my aunt (yes- the one that deals with my hair) bought me a grey oversized shirt, I thought that maybe it’s worth checking out some vintage shops and so I did. Since then I try to do it regularly. I’m sure I don’t have to tell you what unique clothes and accessories you can find there. Sometimes it takes a lot of time to find them, sometimes you immediately spot something interesting. In Bytom, our hometown, you can find a few nice second-hand shops but in general, in Poland (or at least in Silesia), there’s still lack of vintage shops that would sell designers’ clothes. When I worked in Stockholm, I visited this kind of places very often and I really fell in love with them. I hope that we’ll have more vintage shops of this kind in our country in the future. In the meantime, please shut down your computers and go conquer the traditional vintage shops. I’m sure you won’t regret it. :) Good luck!

Beneath you can find some of my treasures :)







XoXo
Dorota

No comments:

Post a Comment