Sunday 3 August 2014

Breakfast Time


 
Jak wszyscy wiemy śniadanie jest bez dwóch zdań najważniejszym posiłkiem dnia. Kiedyś nie chciałam temu wierzyć i często wychodziłam z domu nie jedząc nic. Dziś nie wyobrażam sobie takiej sytuacji; wolę się gdzieś spóźnić lub gnać na złamanie karku niż nie zjeść czegoś zdrowego i pożywnego, co da mi energię na cały dzień. Z reguły nie mam czasu na poświęcanie śniadaniu tak dużo poranka, jakbym chciała (wiem, mogę wstawać odpowiednio wcześniej, ale godzina 6:00 to dla mnie środek nocy i nie wyobrażam sobie kraść nawet 15 minut więcej snu), dlatego staram się przygotować coś, co jest bezproblemowe i szybkie, a jednocześnie zdrowe. Najczęściej jest to owsianka, którą z reguły jem z owocami, które akurat znajdę w domu (najczęściej z bananem, kiwi, jabłkiem lub owocami sezonowymi), czasem jajecznica, kanapki z pastą z awokado, a w sytuacjach kryzysowych, kiedy naprawdę mam mało czasu, wafle ryżowe z masłem orzechowym i bananem lub smoothie. W weekendy, kiedy jakimś cudem mam wolny poranek (czyli z reguły w niedzielę) lubię zrobić sobie omlet z pestkami dyni i świeżymi warzywami, placki z banana i jajka lub tradycyjne amerykańskie pancakes, sałatkę owocową lub, w słoneczne letnie dni, parafait na bazie jogurtu greckiego, owoców i granoli.  A jakie jest Wasze ulubione śniadanie?


As we all know breakfast is the most import ant meal of the day, hands down. I didn’t want to believe it for a long, long time and I often left my place in the morning without eating anything. Today I can’t imagine such a situation; I prefer to be late or run like crazy to get to work than give up on eating something healthy and nutritious, something that will provide me with energy for the whole day. Unfortunately I usually don’t have as much time for making breakfast as I’d like to ( I know, I can get up earlier but 6 am is like the middle of the night for me and I don’t even want to think about stealing additional fifteen minutes of sleep), so I always try to prepare something quick and easy but healthy at the same time. It’s usually oatmeal (which I eat with cinnamon and fruit like banana, kiwi, apple or berries), sometimes scrambled eggs, sandwiches with avocado, or, in extreme cases when I really have no time, rice waffles with peanut butter and banana or a smoothie. During the weekends, when I happen to have more time in the morning, I like to make myself an omelet with pumpkin seeds and fresh vegetables, banana and egg pancakes, fruit salad or, in the summer, parafait with Greek yogurt, fruit and granola. And what is your favourite breakfast?




Xo Xo, Anna

No comments:

Post a Comment