Wednesday 17 December 2014

Fabulous time of gingerbread





Nie wiem czy wiecie, ale jestem wielką fanką pieczenia. Jest w tym coś magicznego. Przygotowujesz coś smacznego praktycznie z niczego żeby potem się tym dzielić z przyjaciółmi i rodziną. To tak jakbyś oddawała im część siebie. 

W każdym razie, kiedy nadchodzi grudzień a ja znikam, wiedzcie, że najłatwiej mnie wtedy znaleźć w kuchni. Tak jak kilka dni temu, kiedy piekłam pierniki. Ale to była zabawa! Zwłaszcza, że nigdy wcześniej tego nie robiłam i dołączyła do mnie moja mama. Co za wieczór! Spędziłyśmy w kuchni wiele godzin przygotowując ciasto a potem wycinając pierniki w rytm świątecznych piosenek ( o tym trochę więcej za niedługo). Muszę przyznać, że mimo tego, że jestem totalną amatorką jeżeli chodzi o pierniki, to wyszły one bardzo dobrze (no dobra, robiłam je według przepisu mamy Ani, ale możecie udawać, że o tym nie wiecie :p) 

Teraz ta gorsza część, czyli dekorowanie. Jestem w tym okropna! Co prawda mam artystyczną duszę, ale zero talentu. Na szczęście jeżeli chodzi o pieczenie to ważniejszy od wyglądu jest smak, prawda?

A co u Was? Co gotujecie czy też pieczecie na Święta?









I’m not sure if you know it but I’m a huge fan of baking. There’s something magical about it when you do something delicious out of nothing and then you can share it with your friends and family. It’s like giving a part of yourself to other people. 

Anyway, when December comes and I disappear, it’s most likely that I’m in the kitchen. As it was few days ago when I baked gingerbread cookies. It was pure fun! Especially that it was my first time and my mom joined me. What an evening! We spent many hours in the kitchen preparing the dough and then cutting out cookies while listening to Christmas songs (more about them soon). I must say that even though I’m a total gingerbread newbie, my cookies are pretty awesome (it was Ania’s mum’s recipe but you can pretend that you don’t know it :p )

But now the worse part, I mean…decorating. I suck at it so much! I have an artistic soul, but no talent at all… Fortunately, when it comes to baking, the taste is much more important than the look, right?

How about you? What do you cook or bake for Christmas?


Cheers! 
Dorota

 

No comments:

Post a Comment